• deventer/overstap

Overstap

Alle particuliere verzekeringen die wij voorheen bemiddelden voor Nedasco worden stapsgewijs omgezet naar VCN. Met deze omzetting vereenvoudigen wij onze administratieve processen. Ook zijn wij van mening dat VCN voor u als klant voordeel oplevert. 

Voordeel Finenzo 

Wij werkten samen met drie verzekeraars die samen alle soorten verzekeringen aanbieden en hierin ook een grote overlap hebben. Dit is in het verleden zo ontstaan omdat er een weleens voordeel op gebied van efficiëntie of voordeel in voorwaarden of kosten waren waardoor we toch een verzekeraar wilden toevoegen. We zijn nu op het punt gekomen dat we ook met verzekeraars Voogd en Voogd en VCN alle producten kunnen aan bieden tegen concurrerende voorwaarden en kosten.  

Waarom VCN 

We hebben gekozen om de Nedasco klanten over te zetten naar VCN omdat zij op dit moment voor ons de beste service leveren. Ook zijn wij al sinds het ontstaan van Cascade / De Witte verbonden aan deze verzekeraar. We hebben dus een langdurige en goede relatie.  

Voordeel klant 

Niets wij blijven voor u klaar staan zoals u dat gewend bent. U ontvangt een  nieuwe polis en krijgt een ander polisnummer. Door onze portefeuille van Nedasco bij VCN onder te brengen vereenvoudigt ons administratieve proces en kunnen wij sneller en beter van dienst zijn wanneer u schade heeft.  

VCN neemt de voorwaarden en de poliskosten ongewijzigd over. Voor iedere wijziging die u doorgeeft worden nu kosten in rekening gebracht. Deze mutatiekosten bedragen afhankelijk van de wijziging €1.50 -€ 8.95 per mutatie. Bij VCN vervalt deze kostenpost en betaald u maandelijks een bemiddelingsvergoeding van € 3,00.  Een vergoeding die wij ontvangen voor het verzekeringsadvies en mutaties die u het hele jaar door onbeperkt aan ons kunt vragen of doorgeven. 

In de toekomst krijgt toegang tot ons Klantportaal en heeft u 24/7 inzage in uw producten en gemelde schade en kunt u wijzigingen ook via het portaal aan ons doorgeven.  

Wanneer worden mijn polis(sen) omgezet? 

Deze omzetting vindt plaats tijdens de prolongatie van uw polis(sen).  

 

FAQ:  

  • Waarom werken wij samen met meerdere serviceproviders?

We willen een zo breed mogelijk pakket aan verzekeringen kunnen aanbieden tegen een zo gunstig mogelijk tarief en voordelige voorwaarden. Door samen te werken met verschillende serviceproviders maken we dit mogelijk.  

  • Waarom stappen we over van Nedasco naar VCN? 

Nedasco is zich de afgelopen jaren meer gaan richten op de zakelijke verzekeringsmarkt. Voor deze doelgroep blijven wij ook samenwerken met Nedasco. Wij zijn van mening dat de particuliere klant betere service ontvangt tegen gelijkblijvende voorwaarden wanneer wij deze onderbrengen bij VCN.  

  • Wat is een serviceprovider? 

Een serviceprovider verzekeringen is in gewone taal een dienstaanbieder verzekeringen of een groothandel in verzekeringen. Een tussenpersoon (zoals Finenzo) krijgt via de serviceprovider toegang tot verzekeringsproducten. 

  • Wat is een prolongatie? 

Prolongatie van een verzekering wil zeggen het verlengen van een verzekering. Wanneer u post krijgt met het bericht dat uw verzekering prolongeert, dan wordt uw verzekering verlengd. Een verzekeraar mag de verzekering niet stilzwijgend verlengen. 

  • Wat betekent de overstap van Nedasco naar VCN voor mij? 

Alle soorten verzekeringen die wij voor u hebben ondergebracht bij Nedasco worden tegen dezelfde voorwaarden overgenomen door VCN. Uw voordeel is dat er geen mutatiekosten meer worden gerekend. U betaalt naast de poliskosten €3,00 bemiddelingskosten. Voor deze bemiddelingskosten staan wij tijdens kantoortijden voor u klaar en adviseren wij u de voor u best passende verzekeringen en helpen wij u bij schade. 

  • Wat zijn mutatiekosten? 

Dit zijn kosten die een serviceprovider in rekening brengt voor het doorvoeren van mutaties. Dit kunnen wijzigingen in NAW- gegevens zijn, maar ook wijzigingen op uw polis zoals een andere dekking bij uw reisverzekering, een gezinslid erbij of eraf bij een opstal inboedel AVP. Deze kosten variëren van €2 tot € 10 per wijziging. 

  • Wat zijn bemiddelingskosten? 

Dit zijn maandelijkse vaste kosten die gelijk met de poliskosten in rekening worden gebracht door de serviceprovider. De serviceprovider en tussenpersoon ontvangen allebei een deel van dit bedrag. In ruil hiervoor verrichten zij alle voorkomende wijzigingen en adviezen op uw schadeverzekeringen. 

  • Wat zijn servicekosten? 

  • Ik heb geen nieuwe polis ontvangen?  

Wanneer uw verzekering op 1 augustus prolongeert ontvangt u in de laatste week van juli uw nieuwe polisbladen van VCN. Heeft u deze in de tweede week van augustus niet ontvangen, laat het ons dan weten. Dat kan via deventer@finenzo.nl of op telefoonnummer 0570 654 000. 

  • Wijzigt mijn manier van betalen? 

Nee. De automatische incasso wordt overgenomen door VCN en zal in de eerste week van de maand plaatsvinden. In bovengenoemd voorbeeld is dat de eerste week van augustus. 

  • Wie moet ik bellen bij schade? 

Bij noodsituaties kunt u altijd bellen met het 24/7 nummer op uw polis. Finenzo is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30-17.00 uur voor advies. Om een schade te claimen bij de verzekering is een schadeformulier nodig. Deze vindt u hier op onze website. Voor autoschade moet u het Europees schadeformulier gebruiken. Heeft u geen exemplaar in uw auto dan kunt u er een ophalen bij ons op kantoor. Wanneer alle partijen een mailadres hebben kunt u de schade ook melden via mobielschademelden.nl. 

  • Wie moet ik bellen bij wijzigingen? 

Alle wijzigingen kunt u per mail aan ons doorgeven op mailadres deventer@finenzo.nl. U kunt ook bellen op telefoonnummer 0570 654 000 of onderstaand formulier invullen. Wij geven de wijziging door aan de verzekeraar.  

  • Welke wijzigingen moet ik doorgeven? 

Wij horen graag van u wanneer er wijzigingen zijn in uw contactgegevens en gezinssamenstelling. Denk aan gezinsuitbreiding of een kind dat 18 jaar wordt, op kamers gaat in verband met een studie, stopt met studeren of uit huis gaat. Ook wijzigingen aan uw woning die de waarde vermeerderen of een aanschaf van bijvoorbeeld dure kunst of het plaatsen van zonnepanelen. Ook wanneer u een vakantie plant is het goed om te controleren of de dekking van de huidige verzekering nog volstaat. 

  • Waarom moet ik betalen voor post per brief? 

Om kosten en het milieu te (be)sparen kiest VCN ervoor om elektronische communicatie (mail) aan te moedigen. Dit doet zij door de extra kosten die briefpost met zich meebrengt deels door te belasten aan de ontvanger. 

  • Mijn stappenpolis bij Nedasco is een goed product, raak ik dit voordeel kwijt? 

Nee, de huidige polisvoorwaarden gaan mee naar VCN en prolongeert volgend jaar onder de VCN voorwaarden.  Nedasco stopt met dit product en hiermee levert het dit jaar al niet meer de voordelen die u gewend was. 

 

Neem contact met ons op

© 2024 Finenzo | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline