• deventer/samenvoegen

Wij hebben u gebeld of u heeft een mail van ons ontvangen waarin wij u laten weten dat we de serviceprovider van uw verzekeringen wijzigen. Op deze pagina leest u meer over de reden waarom wij dat doen.  

Finenzo Deventer is uw tussenpersoon voor uw verzekeringen. Daar zijn we blij mee want wij ontzorgen u graag bij verschillende financiële vraagstukken. Verzekeringen is een van de onderwerpen waar we advies in geven. Daarnaast kun u ook bij ons terecht met vragen over het kopen of verbouwen van uw woning, hoe u zich goed voorbereid op uw pensioen, verschillende bankzaken en fiscaal/belasting advies. 

Waarom kiezen wij voor VCN?

Finenzo is zelf geen verzekeraar en we hebben ook geen volmacht. Wel werken we al vele – soms tientallen jaren – samen met drie serviceproviders. Via de serviceprovider, in gewone taal een groothandel in verzekeringen, hebben wij toegang tot verzekeringsproducten. We werken samen met meerdere serviceproviders omdat we zo toegang hebben tot alle verzekeraars. Hierdoor kunnen we een concurrerende premie berekenen en meer dan alleen de standaard zaken in verzekering nemen. 

In de loop van jaren is het verschil in aanbod tussen de serviceproviders steeds kleiner geworden. Daarop hebben wij besloten om ons administratieve proces te vereenvoudigen en terug te gaan naar twee providers. We kiezen ervoor om polissen die voorheen via Nedasco liepen om te zetten naar VCN omdat zij een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en een nette schadeafhandeling kennen. 

Woning kopen

 

Waarom VCN 

We hebben gekozen om de Nedasco klanten over te zetten naar VCN omdat zij op dit moment voor ons de beste service leveren. Ook zijn wij al sinds het ontstaan van Cascade / De Witte verbonden aan deze verzekeraar. We hebben dus een langdurige en goede relatie.  

Wat verandert er voor u?

In de maand voorafgaand aan de verlenging van uw verzekering ontvangt u nieuwe polisbladen van VCN. Dit jaar worden de gebruikelijke jaarlijkse prijsstijgingen eenmalig niet doorgevoerd. Dit doen wij omdat VCN werkt met bemiddelingskosten in plaats van mutatiekosten.

Alle soorten verzekeringen die wij voor u hebben ondergebracht bij Nedasco worden tegen dezelfde voorwaarden overgenomen door VCN. Uw voordeel is dat er geen mutatiekosten meer worden gerekend. U betaalt naast de gebruikelijke poliskosten €3,00 bemiddelingskosten. In ruil oor deze bemiddelingskosten staan wij tijdens kantoortijden voor u klaar en adviseren wij u de voor u best passende verzekeringen en helpen wij u bij schade.

 

Waarom krijg ik bericht dat de serviceprovider wijzigt? 

Wij informeren u over deze wijzigingen omdat u de jaarlijkse verlenging niet van Nedasco krijgt maar van VCN. Alle lopende verzekeringen zijn gelijkwaardig overgezet met behoud van dekking, voorwaarden en poliskosten. Ook neemt VCN de incassomachtiging zoals u die aan Nedasco heeft gegeven een op een over. 

Vragen? 

Heeft u vragen over deze wijziging? In onderstaande FAQ hebben we de meest voorkomende vragen beantwoord. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer 0570 654 000 of mailen naar deventer@finenzo.nl 

 

Pensioen

FAQ 

  • Wat is een serviceprovider?  

Een serviceprovider verzekeringen is in gewone taal een dienstaanbieder verzekeringen of een groothandel in verzekeringen. Een tussenpersoon (zoals Finenzo) krijgt via de serviceprovider toegang tot verzekeringsproducten.  

 

  • Waarom werken wij samen met meerdere serviceproviders? 

We willen een zo breed mogelijk pakket aan verzekeringen kunnen aanbieden tegen een zo gunstig mogelijk tarief en goede voorwaarden. Door samen te werken met verschillende serviceproviders maken we dit mogelijk.   

 

  • Waarom stappen we over van Nedasco naar VCN?  

Nedasco is zich de afgelopen jaren meer gaan richten op de zakelijke verzekeringsmarkt. Voor deze doelgroep blijven wij ook samenwerken met Nedasco. Wij zijn van mening dat de particuliere klant betere service ontvangt tegen gelijkblijvende voorwaarden wanneer wij deze onderbrengen bij VCN.   

  • Wat is een prolongatie?  

Prolongatie van een verzekering wil zeggen het verlengen van een verzekering. Wanneer u post krijgt met het bericht dat uw verzekering prolongeert, dan wordt uw verzekering verlengd. Een verzekeraar mag de verzekering niet stilzwijgend verlengen.  

 

  • Wat zijn mutatiekosten?  

Dit zijn kosten die Nedasco in rekening brengt voor het doorvoeren van mutaties. Dit kunnen wijzigingen in NAW- gegevens zijn, maar ook wijzigingen op uw polis zoals een andere dekking bij uw reisverzekering, een gezinslid erbij of eraf bij een opstal, inboedel AVP. Deze kosten variëren van €2 tot € 10 per wijziging.  

 

  • Wat zijn bemiddelingskosten?  

Bemiddelingskosten passen wij toe om de gestegen kosten van personeel, systemen en onderhoud te compenseren. Onze inkomsten komen uit provisie en zijn afhankelijk van de premie die u betaald. Door deze zo laag mogelijk te sluiten en u de beste deal te geven, dalen onze inkomsten. Toch willen we daar blijvend voor gaan; een goede prijs/kwaliteit verhouding en service. Door de stijging van de prijzen zijn wij genoodzaakt een deel van de kosten door deze vergoeding te verrekenen. U betaalt deze vergoeding een keer per maand ongeacht het aantal verzekeringen dat u afsluit.  

 

  • Wat zijn supportkosten?  

De VCN support kosten zijn net als bij Nedasco de prolongatiekosten. Deze zijn bij serviceproviders transparant. Hiervoor zorgt de serviceprovider dat de polis wordt opgemaakt, ook bij mutaties en aanmelding van het RDW en dat uw polissen zichtbaar zijn bij de calamiteitendiensten, etc. 

 

  • Ik heb geen nieuwe polis ontvangen?   

Wanneer uw verzekering prolongeert ontvangt u in de laatste week van de maand voor prolongatie uw nieuwe polisbladen van VCN. Bijvoorbeeld: uw verzekeringen prolongeren 1 augustus. Uw polisbladen worden dan in de laatste week van juli aan u verzonden. Heeft u deze in de tweede week van de nieuwe maand niets ontvangen, laat het ons dan weten. Dat kan via deventer@finenzo.nl of op  telefoonnummer 0570 654 000.  

 

  • Wijzigt mijn manier van betalen?  

Nee, deze blijft hetzelfde. De automatische incasso wordt overgenomen door VCN en zal in de eerste week van de maand plaatsvinden. In bovengenoemd voorbeeld is dat de eerste week van augustus.  

 

  • Wie moet ik bellen bij schade?  

Finenzo is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30-17.00 uur voor advies. Buiten kantoortijden kunt u altijd bellen met het 24/7 nummer dat staat vermeld op uw polis. Zorgt u er te allen tijde voor dat de schade tot een minimum wordt beperkt. Voordat u opdracht geeft om de schade te herstellen is het verstandig om te weten wat de verzekeraar vergoed en of de hersteller ook bij uw verzekering is aangesloten als erkend schadehersteller.  

 

  • Hoe kan ik een schade melden? 

Om een schade te claimen bij de verzekering is een schadeformulier nodig. Deze vindt u hier op onze website. Voor autoschade moet u het Europees schadeformulier gebruiken. Heeft u geen exemplaar in uw auto dan kunt u er een ophalen bij ons op kantoor. Wanneer alle betrokken partijen een mailadres hebben kunt u de schade ook melden via mobielschademelden.nl.  

 

  • Wie moet ik bellen bij wijzigingen?  

Alle wijzigingen kunt u per mail aan ons doorgeven op mailadres deventer@finenzo.nl. U kunt ook bellen op telefoonnummer 0570 654 000 of gebruikmaken van het contact formulier op de website. Wij zorgen ervoor dat de wijziging correct worden verwerkt bij de verzekeraar.   

 

  • Welke wijzigingen moet ik doorgeven?  

Wij horen graag van u wanneer er wijzigingen zijn in uw contactgegevens en gezinssamenstelling. Denk aan gezinsuitbreiding of een kind dat 18 jaar wordt, op kamers gaat in verband met een studie, stopt met studeren of uit huis gaat. Wijzigingen aan uw woning die de waarde vermeerderen of een aanschaf van bijvoorbeeld dure kunst of het plaatsen van zonnepanelen zijn van invloed op uw dekking bij schade. Ook wanneer u op vakantie wilt  is het goed om te controleren of de dekking van de huidige verzekering nog volstaat.  

 

  • Waarom moet ik betalen voor post per brief?  

Om kosten en het milieu te (be)sparen kiest VCN ervoor om elektronische communicatie (mail) aan te moedigen. Dit doet zij door de extra kosten die briefpost met zich meebrengt deels door te belasten aan de ontvanger.  

 

  • Mijn stappenpolis bij Nedasco is een goed product, raak ik dit voordeel kwijt?  

Nee, de huidige polisvoorwaarden gaan mee naar VCN en prolongeert volgend jaar onder de VCN voorwaarden.  Nedasco stopt met dit product en hiermee levert dit product niet meer de voordelen die u gewend was. 

Neem contact met ons op

© 2024 Finenzo | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Website ontwikkeld door Sieronline